logi VAG - prośba o pomoc w analizie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedzel
    Classic
    • 2015
    • 2

    logi VAG - prośba o pomoc w analizie

    elemenateur, Jak zwykle wszystko ekspresowo załatwione, jednego dnia konsultacja co do materiałów do przeglądu oraz zamówienie, następnego do południa paczka u mnie.
    Na pewno jeszcze tu wrócę
  • user8888
    Classic
    • 2013
    • 11

    #2
    logi VAG - prośba o pomoc w analizie

    problem z brakiem mocy- turbosprężarka się wogóle nie uruchamia(w kazdym razie muli po całości i nie słychac charakterystycznego świstu)

    vag pokazuje nastepujący błąd:

    17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
    P1556 - 35-10 - - - Intermittent


    zrobiłem logi dynamiczne bloków 003,008 i 011.



    proszę o pomoc w zdiagnozowaniu co może być przyczyną.logi tutaj

    Komentarz

    • krisoctav
      Rider
      • 2008
      • 417

      #3
      proszę

      Komentarz

      • user8888
        Classic
        • 2013
        • 11

        #4
        dzięki, ciekawy link, podobny przypadek natomiast chodziło by bardziej aby ktoś rzucił fachowym okiem na logi - bo przyczyn niedoładwania moze być kilka a z logów ponoć można dokładnie wyczaić gdzie leży problem

        pozdrawiam,

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          Logi wklejamy tu http://vaglog.rtnet.pl/ poza tym nie ten dział. Pozdrawiam
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            user8888, Turbo w ogóle nie wstaje i przepływka do śmietnika
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • user8888
              Classic
              • 2013
              • 11

              #7
              Zamieszczone przez alxxx
              user8888, Turbo w ogóle nie wstaje i przepływka do śmietnika
              spróbuje z tą przepływką, dzięki

              Komentarz

              • K_Popiel
                Rider
                • 2010
                • 608

                #8
                Moim zdaniem, zacząć trzeba od turbiny, dokładniej od braku doładowania, przepływkę tymczasem zostaw w spokoju.
                // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                ------------------------------------------------------

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #9
                  Nic nie rob z przepływomierzem.

                  Sprawdz dokladnie uklad podcisnienia (przewody) oraz samą gruszke czy nie przegnila/przerdzewiala.
                  I na drugi raz zamieszczaj logi jak przystalo na to forum.
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • user8888
                    Classic
                    • 2013
                    • 11

                    #10
                    Zamieszczone przez przemik
                    Nic nie rob z przepływomierzem.

                    Sprawdz dokladnie uklad podcisnienia (przewody) oraz samą gruszke czy nie przegnila/przerdzewiala.
                    I na drugi raz zamieszczaj logi jak przystalo na to forum.
                    Przewody itd już jako tako sprawdzałem - wyglądają na OK.

                    Natomiast pogrzebałem troche na necie i znalazłem coś takiego:

                    odnośnie bloku 003 vaga:
                    - 003: wartości poz. 2 i 3 powinny być tozsame.
                    jeseli nie są, to G70 mierzy nieprawidłowo, chyba ze w grupie 008
                    wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] jest wyzsza od wartości poz. 3
                    [ograniczenie momentu obrotowego], a nizsza niz wartość poz. 2
                    [zyczenie kierowcy].

                    i 008
                    - 008: poz. 2, 3 i 4:
                    · wartość poz. 2 [zyczenie kierowcy] powinna być najwyzsza;
                    · wartość poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego] powinna być
                    najnizsza;
                    · wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] powinna być wyzsza od
                    pozycji 3 a nizsza od pozycji 2.
                    · jezeli wartość poz. 4 jest najnizsza - G70 mierzy nieprawidłowo.

                    Dokladnie takie zaleznosci wystepuja w logach ktore zrobilem wychodzi wiec ze Alxxx ma rację i przeplywka jest do smietnika. Wiec wymienie na nową/inną i dam znać czy wróciło turbo.

                    pozdrawiam,

                    Komentarz

                    • kecaj
                      RS
                      • 2009
                      • 1511
                      • Superb II (3T4)

                      #11
                      user8888, zastanów się, albo informacje bierzesz z internetu i robisz tak jak uważasz, albo pytasz o pomoc na forum.
                      Koledzy (specjaliści od diagnostyki VAG gdybyś poczytał trochę to forum) piszą - zostaw na razie przepływomierz - a Ty swoje.

                      Musisz się na coś zdecydować...
                      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #12
                        Zamieszczone przez user8888
                        Dokladnie takie zaleznosci wystepuja w logach ktore zrobilem wychodzi wiec ze Alxxx ma rację i przeplywka jest do smietnika. Wiec wymienie na nową/inną i dam znać czy wróciło turbo.
                        Pomóc nie pomoze - ale na pewno nie zaszkodzi.

                        Cały czas nie masz doładowania... wiec skoro nie masz doładowania nie mozesz tez miec masy powietrza na MAFie.
                        Kolega Alexxx nie tylko nie ma racji ale sie grubo myli.

                        Pozdrawiam serdecznie
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • user8888
                          Classic
                          • 2013
                          • 11

                          #13
                          [quote="przemik"]

                          Cały czas nie masz doładowania... wiec skoro nie masz doładowania nie mozesz tez miec masy powietrza na MAFie.
                          Do tej pory bylem przekonany ze wlaśnie jak nie ma masy pow na MAFie to to powoduje brak doładowania ^^

                          A jeśli się jednak okaże ze przewody i grucha są OK to co wtedy? sprężarka?

                          dzięki

                          Komentarz

                          • przemik
                            RS
                            • 2012
                            • 1610

                            #14
                            Wykonaj statyczny log 011 w trybie Basic Settings... da Ci to odpowiedz gdzie masz szukac.
                            Przemek
                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                            Komentarz

                            • user8888
                              Classic
                              • 2013
                              • 11

                              #15
                              Zamieszczone przez przemik
                              Wykonaj statyczny log 011 w trybie Basic Settings... da Ci to odpowiedz gdzie masz szukac.
                              log 011 statyczny zrobiony :


                              Czy mógłbyś zerknąć na niego i postawić jakieś wnioski?

                              Komentarz

                              • rOBERTO795
                                RS
                                • 2009
                                • 3465
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez user8888
                                log 011 statyczny zrobiony :


                                Czy mógłbyś zerknąć na niego i postawić jakieś wnioski?
                                Geometria nie pracuje praktycznie.
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz

                                • user8888
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 11

                                  #17


                                  Czyli czyszczenie łopatek?

                                  Razem z portfelem liczyliśmy na jakąś nieszczelność w przewodzie heh

                                  A że auto ma 410kkm na blacie to pewnie wyjdzie że cała sprężarka nadaje się do regeneracji..

                                  Tak czy siak dzięki śliczne za pomoc.

                                  Pozdrawiam,

                                  Komentarz

                                  • alxxx
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1823
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez przemik
                                    Kolega Alexxx nie tylko nie ma racji ale sie grubo myli.
                                    Napisałem, że turbo stoi, i w logu widać że przepływomierz szaleje. Nie podawałam diagnozy (no może z tym śmietnikiem przesada zanim się wszystko inne wykluczy) :P Sam zaczął bym od konkret logów później sprawdzenia instalacji podciśnienia a następnie sprężarki.
                                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                    Komentarz

                                    • przemik
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1610

                                      #19
                                      Zanim rozpołowisz sprezarke...sprawdzilbym szczelnosc gruszki i dokladnie zweryfikował przewody ukladu podcisnienia podejrzane wymienil lub przedmuchal sprezonym powietrzem.
                                      Jesli powyzsze elementy nie budza watpliwosci warto by bylo podmienic N75 na probe.
                                      Jezeli logi bedą wygladac nadal tak samo nalezy wymontowac sprezarke i zweryfikowac stan VTG - ew. wyczyscic.

                                      Dlaczego o tym pisze... w przypadku zapieczenia łopatek turbo ma tendencje do przeładowywania a nie niedoladowywania (tak jak w tym przypadku)... ale oczywiscie moze sie tak zdarzyc ze lopatki zatną sie w pozycji min. doladowania.

                                      Pozdrawiam i powodzenia
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz

                                      • user8888
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 11

                                        #20
                                        dziękuję za odpowiedź, tak zrobię tj jeszcze raz dokładne przejrzenie przewodów + sprawdzenie gruchy i N75

                                        a co do czyszczenia VTG to ponoć nie fajnie na własną rękę(bez specjalistycznego sprzętu) bo to trzeba później wyważyć żeby prawidłowo działało?

                                        słyszałem o spray`each które sie wtryskuje do dolotu(mają na celu "rozruszanie" turbiny/lopatek) ale chyba nie tedy droga?

                                        ps. zauważyłem ze spręzarka i grucha zapocone olejem- o czym to może świadczyć? :/

                                        pozdrawiam,

                                        [ Dodano: Pon 03 Cze, 13 23:02 ]
                                        problem rozwiązany

                                        Okazało się że przepływomierz był padnięty - po wymianie na nowy turbo momentalnie wróciło

                                        Chiński ^^ bo oryginal Pierburga powodował że auto częściowo odzyskiwalo moc natomiast błąd o niedoładowaniu byl wciąż widoczny( sprawdzane na 2 egzemplarzach)

                                        Może się komuś przyda te info w podobnym przypadku.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...